Už delší dobu jsem přemýšlel, jak prohloubit své komunikační schopnosti, potkat se s novými lidmi a zároveň prodávat výrobky, kterým věřím a teprve tento projekt mě oslovil a nezklamal.
Vystudoval jsem Vysokou školu báňskou v Ostravě, Fakultu bezpečnostního inženýrství, kde jsem dosáhl inženýrského titulu. Po studiích jsem zůstal v oboru a nyní pracuji již čtvrtým rokem ve společnosti Bosch.
Začal jsem přirozeně ve svém okolí. Nejdřív brýle zkoušela rodina, pak jsem donesl kufr do práce. Mám výhodu, že do práce jezdím autem a kufr nosím neustále s sebou. Už několikrát se mi to vyplatilo, nikdy nevíte, kdy se bude hodit. A ted už mám hodně zákazníků na základě doporučení. Třeba před rokem jsem prodal brýle kamarádce a ona mi teď volala, že by brýle potřebovali její rodiče. Každý z nich si vzal dvoje.
Sám brýle nosím a při kontaktu se zákazníky to cítím jako výhodu. Z prvních vydělaných provizí jsem si pro sebe vybral brýle Icona. Vlastně mi s jejich výběrem pomohli přátelé na Facebooku. Nechal jsem se nafotit v několika modelech a přátelé mi ten nejlepší odhlasovali:-). Byla to i dobrá reklama, zase další lidi zjistili, čemu se vlastně věnuji.
Vyzkoušel jsem poprvé samozabarvovací čočky a jsem s nimi maximálně spokojen. A taky se mi hned brýle se samozabarvovací čočkou lépe prodávají - znám osobně jejich výhody a to na každého zákazníka působí maximálně důvěryhodně.
Denně se setkávám s lidmi, kteří o naší službě slyší poprvé a vesměs jsou jejich reakce pozitivní. Je to dobrý nápad - spousta lidí nemá čas, často ani chuť chodit po práci po obchodech. Jsou lidé, kteří s k sobě zvou kadeřníka, tak proč si nepozvat optického poradce? Někteří neradi chodí do prázdného obchodu – v optikách se většinou nestojí fronty a někomu není příjemné být okukován prodavačkou.
Když si sjednám schůzku, často se k výběru brýlí sejde celá rodina a kolikrát zkoušejí i ti, kteří brýle nepotřebují:-)
Ano, určitě, můj mail je honza.turcan@centrum.cz
Honzo díky za rozhovor.